Δευτέρα, 1 Μαρτίου 2010

Το σύννεφο είναι αέρας?

Κοιτάζω έξω από το παράθυρο μου και βλέπω παντού σύννεφα. Όχι δεν είναι τα μαύρα σύννεφα της οικονομικής κρίσης. Είναι το cloud computing που είναι πλέον παντού. Σήμερα βρίσκεις τα πάντα με ένα νέο τρόπο ‘’πληρώνεις για να τα χρησιμοποιείς’’ και όχι ‘’αγοράζεις για να έχεις’’.

Η κατοχή (αγορά) ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας (στο σύγχρονο επιχειρείν) με την παλιά έννοια του όρου ‘’της κτήσης’’ δεν είναι πλέον απαραίτητη. Ίσως να είναι και τεράστια βλακεία. Δείτε λίγο το θέμα του Google app για email. Υπάρχει κάποιος σώφρον άνθρωπος που μπορεί να υποστηρίζει τεκμηριωμένα γιατί μία μικρή, μεσαία, ίσως και μεγάλη εταιρία, πρέπει να αγοράζει exchange να αγοράζει servers και να πληρώνει για εγκατάσταση όταν μπορεί να έχει με το 1/10 του κόστους email από το Google Apps – που είναι σίγουρα και πιο αξιόπιστο.
Cloud computing, ένας ολοένα αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών και επιχειρήσεων στρέφονται προς τις υπηρεσίες στο cloud, οι οποίες προσφέρονται κατ’ απαίτηση (on-demand), πληρωμένο ανάλογα με τη χρήση (pay-as-you-go) software, πλατφόρμες ανάπτυξης, και δυνατότητες αποθήκευσης (storage) – που παρέχονται μέσω του Internet.

Το cloud computing θα αλλάξει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο καταναλωτές και επιχειρήσεις αγοράζουν και χρησιμοποιούν τα υπολογιστικά συστήματα. Για δεκαετίες το hardware & software ήταν εγκατεστημένα στους ιδιόκτητες εγκαταστάσεις των τελικών χρηστών και σε μεμονωμένες συσκευές υπολογιστών. Το cloud computing προσφέρει μία διαφορετική προσέγγιση επιτρέποντας σε εφαρμογές, πλατφόρμες και σε δικτυακές υποδομές να είναι διαθέσιμες κατά απαίτηση (on demand) μέσω του Internet, συνδέοντας έτσι τους χρήστες με τις online υπηρεσίες.

Σε ένα ενδιαφέρον άρθρο ο Κος Νίκος Τιλιακός  στο περιοδικό Channel Partner αναρωτιέται πως το παραδοσιακό ‘’κανάλι’’ πρέπει να αντιμετωπίσει το cloud computing.

«… το cloud computing είναι εδώ για να μείνει. Με το έναν ή τον άλλο τρόπο μπαίνει καθημερινά στη ζωή των χρηστών, οι οποίοι εξοικειώνονται με τη χρήση των υπηρεσιών που παρέχει, χωρίς κατ’ ανάγκη να γνωρίζουν ότι αυτό που χρησιμοποιούν είναι μία υπηρεσία στο cloud. Η αλλαγή στις συνήθειες, μάλιστα, γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην υπάρχει επιστροφή στις παλαιότερες λογικές…»

Κατ’ εμένα σήμερα διαμορφώνεται μία τεράστια ευκαιρία για το ‘’κανάλι’’, αρκεί να αλλάξει την θεώρηση του, από κουτιά θα πρέπει να πουλάει γνώση καθώς πολλές εταιρίες θα χρειαστούν βοήθεια και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την μετάβαση στο cloud.

Δείτε εδώ το ANYWHERE IT


Τι είναι ομως το cloud computing:
  • Cloud computing – Ένα ευέλικτο και κλιμακωτό online υπολογιστικό περιβάλλον, που μοιράζεται μεταξύ των χρηστών.
  • Cloud applications – Υπηρεσίες σε πραγματικό χρόνο (real-time services) στις οποίες μπορεί κάποιος να έχει πρόσβαση μέσω ενός web browser. Αυτές ποικίλλουν από επιχειρηματικές εφαρμογές που χρεώνονται ανάλογα με τη χρήση μέχρι δωρεάν επικοινωνία και εφαρμογές social networking για τους καταναλωτές.
  • Cloud platforms – Εκτός εγκαταστάσεων πλατφόρμες ανάπτυξης (off-premises development platforms) για την παροχή υπηρεσιών στους content & application developers.
  • Cloud computing infrastructure – Εξυπηρετητές, αποθήκευση δεδομένων και επεξεργαστική ισχύς που παρέχουν τους κατά απαίτηση (on-demand) πόρους για το enterprise IT.
  • Cloud computing business models – Επιχειρηματικά μοντέλα σύμφωνα με τα οποία οι χρήστες πληρώνουν μηνιαία συνδρομή ή πληρώνουν ανάλογα με τη χρήση (per-use). Μερικές δυνατότητες προσφέρονται δωρεάν στους πελάτες και είναι πληρωμένες από τους διαφημιζόμενους.
Το ίδιο συμβαίνει πλέον με το CRM και το BI, σήμερα στο Internet μπορεί να βρει κανείς πολλές τέτοιες λύσεις από 50 Euro το μήνα ανά χρήστη. Από την άλλη υπάρχουν ακόμα εταιρίες που προτιμούν να δώσουν 200.000 € για μία εγκατάσταση με αμφίβολα αποτελέσματα. Όπως το CMS έχει γίνει commodity, έτσι και η τεχνολογία έχει γίνει πιο προσιτή (ακόμα και free) για πολλές εταιρίες. Αρκεί βέβαια κανείς να θέλει να καταλάβει ότι η τεχνολογία είναι για να μας εξυπηρετήσει και όχι το ανάποδο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου