Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου 2013

Κάνουν «like» στο ηλεκτρονικό εμπόριο...

Η πιο σημαντική τάση, που καταγράφεται για τον Ελληνα καταναλωτή, είναι η σημασία που προσδίδει στην ασφάλεια και τη νομική κάλυψη των συναλλαγών του.

Η ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, καταγράφει ότι η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C (επιχείρηση προς καταναλωτή) ήταν μεγάλη το 2012, αφού 1,9 εκατ. Ελληνες συνολικά αγόρασαν on line προϊόντα ή υπηρεσίες αξίας 2,9 δισ. €, έκαναν κατά μέσο όρο ετησίως 20 αγορές μέσω του Διαδικτύου συνολικής αξίας 1.600€. Αρα στους βασικούς δείκτες μέτρησης της on line αγοράς είχαμε αύξηση το 2012 κατά 25-35% σε σχέση με το 2011, ενώ στις συνολικές αγορές από το Internet η αύξηση ήταν πάνω από 50% αφού πέρυσι το σύνολο αγορών ήταν στο 1,8 δισ. €.

Η πιο σημαντική όμως τάση που καταγράφεται για τον Ελληνα on line καταναλωτή είναι η σημασία που προσδίδει στην ασφάλεια και τη νομική κάλυψη των συναλλαγών του, καθώς και η δυσπιστία του στο να δώσει προσωπικά δεδομένα στις on line συναλλαγές του. Η αντιμετώπιση αυτού του θέματος θα αυξήσει την εμπιστοσύνη των Ελλήνων on line καταναλωτών και θα βοηθήσει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C.
Για παράδειγμα, ο προβληματισμός των Ελλήνων για την ασφάλεια του Διαδικτύου και τις αγορές από απόσταση είναι ο κύριος παράγοντας επιρροής τους στην επιλογή on line εταιρείας, αφού 7/10 on line καταναλωτές αναφέρουν ως πρώτο παράγοντα επιλογής ηλεκτρονικού καταστήματος την «προσφορά ασφαλούς τρόπου πληρωμής μέσω γνωστού φορέα».
Στη δεύτερη θέση, όπως και πέρυσι, παραμένουν οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (π.χ. επιστροφή προϊόντων) που και αυτές σε μεγάλο βαθμό σχετίζονται στο πώς το ηλεκτρονικό κατάστημα προστατεύει τον Ελληνα καταναλωτή αν κάτι δεν πάει καλά με τις συναλλαγές του. Επίσης 1/3 αναφέρει την πιστοποίηση από γνωστό ανεξάρτητο φορέα. Αρα είναι ξεκάθαρο ότι η κατηγορία των θεμάτων ασφάλειας / προστασίας / πιστοποίησης είναι η πιο σημαντική για τους Ελληνες στην επιλογή ηλεκτρονικού καταστήματος για αγορές.
Υψηλά ποσοστά (87%) ελληνικών e-shops προσφέρουν πολλαπλές δυνατότητες για πληρωμή, ενώ 1 στα 3 e-shops προσφέρει μάλιστα ακόμη και τρεις συμπληρωματικούς τρόπους πληρωμής. Οπως και στο εξωτερικό, το 98% των e-shops που δίνουν τη δυνατότητα πληρωμών μέσω πιστωτικής κάρτας προσφέρουν υψηλή ασφάλεια συναλλαγών και διαχειρίζονται με επιτυχία την κρυπτογράφηση των πληροφοριών που αποστέλλονται από τον πελάτη. Αρα αυτό θα πρέπει να προωθηθεί συστηματικά από τους τραπεζικούς οργανισμούς που εμπλέκονται και τα ηλεκτρονικά καταστήματα για να ξεπερασθούν οι ενδοιασμοί των Ελλήνων on line καταναλωτών.
Οι σχετικοί κλαδικοί φορείς (GRECA, ΕΕΤ) σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή θα πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες συνεχούς ενημέρωσης και εκπαίδευσης των Ελλήνων on line καταναλωτών, ενώ ανεξάρτητοι φορείς θα πρέπει να προσφέρουν υπηρεσίες πιστοποίησης των on line εταιρειών. Η πιστοποίηση / αξιολόγηση που προσφέρει πλέον το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (το μοναδικό δημόσιο σχετικό εργαστήριο στην Ελλάδα) στα ηλεκτρονικά καταστήματα έχει στόχο την αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά.
Στις συνολικές αγορές από το Ιντερνετ υπήρξε αύξηση πάνω από 50%

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου